|
 |
 |
Uddrag fra bogen "Kunsten tæt på hverdagslivet"
Tekst af Trine Ross
"Kortermands egne overvejelser om, hvordan man
agerer som mor i det 21. århundrede, billedliggøres
smukt og intenst i performanceværket 'Bur', hvor
moren på den ene side ønsker sig fritflyvende børn,
men på den anden side frygter, hvad der vil ske, hvis
fuglen slipper ud af det bur, hun bærer på ryggen.
Alt imens breder duften af røræg sig blandt publikum,
for moren steger og gør ved, men ender også med at
omskabe de stegte æg til en død kanariefugl, der
ligger |
|
og stritter med tændstiksbenene lige op i
vejret. Og på den måde smelter sang, lyd, adskillige videoer
og noget, der må betegnes som en mangefacetteret performance sammen og bliver et totalværk,
hvor både beskuerens syns-, høre- og lugtesans aktiveres."
|

Foto: Kirstine Mengel
|